Strona główna » Rynek diamentów tydzień 43, 2024 r.

Rynek diamentów tydzień 43, 2024 r.

autor Redakcja
0 komentarze

W tym tygodniu oraz w przyszłym, ze względu na przerwę świąteczną związaną z żydowskim świętem Sukkot, indeks RAPI nie będzie publikowany. W związku z powyższym nie ma również cennika Rapaport. Publikacje wrócą na początku listopada.

Źródło: Rapaport.com

RapNet Diamond Index (RAPI) to indeks zmian cen diamentów wyrażonych w dolarach, opierający się na 10% najlepszych ofert sprzedaży diamentów w szlifie brylantowym w kolorach D-H i czystości IF-VS2, posiadających certyfikat Gemological Institute of America (GIA) i minimalnej specyfikacji A3. 

Na stronie Rapaport.com publikowany jest za to zagregowany indeks RAPI dla diamentów 0,3-, 0,5, 1- i 3-karatowych. Miesięczna zmiana dla wszystkich tych wag wskazuje na spadek cen w okresie 18 września-18 października 2024, przy czym najmocniej zachowywały się diamenty duże – indeks RAPI dla diamentów 3-karatowych spadł o 1,4%. Najmocniejszy spadek, o 4,5%, zanotował indeks RAPI dla diamentów 0,5-karatowych.

Z pewnym optymizmem można jednak patrzeć na końcówkę roku i zbliżający się okres świąteczny. Z jednej strony szlifiernie indyjskie zmniejszyły import nieoszlifowanych diamentów i eksport oszlifowanych, celem redukcji zapasów, z drugiej zaś strony, producenci diamentów mocno współpracują z jubilerami celem promocji diamentów naturalnych. Celem tego jest ich znaczne odróżnienie od diamentów laboratoryjnych, nie mających żadnej wartości inwestycyjnej i których ceny bardzo mocno spadły w ostatnich latach. Przykładowo, De Beers współpracuje z Signet Jewelers, aby promować naturalne diamenty. Co ważne, ich współpraca obejmuje przeszkolenie 20 000 pracowników sprzedaży Signet, aby promowali naturalne diamenty. Z kolei Natural Diamond Council (NDC) uruchomiła kampanię „Real. Rare. Responsible” i współpracuje z kilkoma jubilerami detalicznymi, promując diamenty naturalne i odróżniając je od laboratoryjnych. Żadne słowo z nazwy tej kampanii nie pasuje bowiem do cech diamentów laboratoryjnych. 

Najważniejsze informacje z 43 tygodnia roku:

Mocna sprzedaż biżuterii w USA we wrześniu

Sprzedaż indyjskiego jubilera Titan Company wzrosła w drugim kwartale fiskalnym, ponieważ obniżka cła importowego na produkty ze złota spowodowała wzrost popytu na biżuterię.

Przychody ze sprzedaży biżuterii wzrosły o 26% rok do roku w ciągu trzech miesięcy kończących się 30 września. Wzrost dotyczył głównie zwykłych produktów ze złota, podczas gdy biżuteria wysadzana kamieniami szlachetnymi nie radziła sobie tak dobrze.

Firma zauważyła, że popyt konsumentów znacznie nabrał rozpędu po obniżeniu cła na import złota z 15% do 6%, co doprowadziło do silnego dwucyfrowego wzrostu sprzedaży złota w tym kwartale. Segment bez ćwieków odnotował wzrost na poziomie wysokich dwucyfrowych wartości, podczas gdy segment soliterów odnotował spadek pośród niepewności cenowej i dynamiki popytu i podaży na rynkach międzynarodowych.

Sprzedaż zegarków wzrosła o 20% rok do roku w tym okresie. Titan odnotował kontynuację sprzedaży zegarków o wysokiej wartości w ramach premii — gdzie jubiler może pobierać wyższą cenę za swoje zegarki w oparciu o wzrost ich postrzeganej wartości — ponieważ konsumenci i partnerzy detaliczni kupują zegarki i biżuterię przed okresem świątecznym. W tym roku sezon ten rozpoczął się 3 października świętem Navaratri i kończy  świętami Dhanteras i Diwali pod koniec października.

Pierścionek z niebieskim diamentem o wartości 6 mln dolarów na aukcji w Genewie

Phillips zamierza zaprezentować pierścionek z 3,24-karatowym, fantazyjnie żywym niebieskim diamentem podczas nadchodzącej aukcji w Genewie, wyceniając go na nawet 6 milionów dolarów.

Genewska aukcja biżuterii: THREE, która rozpocznie się w hotelu President 11 listopada, następuje po dwóch innych niedawnych aukcjach Phillipsa w tym mieście, z których ostatnia miała miejsce w maju. Listopadowa aukcja obejmie również dzieła znanych jubilerów, takich jak Cartier, Bulgari, Van Cleef & Arpels i Buccellati.

Ta aukcja odbywa się „tuż po udanej sprzedaży biżuterii Phillips w Hongkongu (na początku października), która osiągnęła niesamowity wzrost o 89% rok do roku”, powiedział Benoît Repellin, globalny szef działu biżuterii w domu aukcyjnym. 

Aktywizacja działań marketingowych w branży diamentów naturalnych

Branża diamentów naturalnych wznowiła działania marketingowe w tej kategorii, ponieważ pilnie potrzebuje pobudzenia popytu, szczególnie w nadchodzącym sezonie świątecznym. W związku ze słabymi nastrojami na rynku na początku czwartego kwartału branża ma wyraźną potrzebę zwiększenia popytu na biżuterię z diamentami oferowanej w sprzedaży detalicznej. Pobudziłoby to handel w pozostałej części łańcucha dystrybucji, który odnotował duże spadki.

Diamenty naturalne straciły udziały w rynku na rzecz diamentów syntetycznych, a handel stoi również w obliczu przeciwności wynikających ze spowolnienia w Chinach i ostrożności konsumentów w USA wynikającej ze wzrostu kosztów utrzymania.

Obecnie widać jednak, że branża zintensyfikowała swoje działania marketingowe przed sezonem świątecznym w USA. De Beers współpracuje z Signet Jewelers, aby promować naturalne diamenty.. Co ważne, ich współpraca obejmuje przeszkolenie 20 000 pracowników sprzedaży Signet, aby promowali naturalne diamenty. Z kolei Natural Diamond Council (NDC) uruchomiła kampanię „Real. Rare. Responsible” i współpracuje z kilkoma jubilerami detalicznymi, aby podpiąć swoje aktywa do ich promocji. Biorąc pod uwagę trudną sytuację na rynku, wiele zależy od tych kampanii. Sojusz między głównymi marketingowcami branżowymi a jubilerami to ważny rozwój, którego brakowało w poprzednich kampaniach. Ujednolica przekaz handlowy na najważniejszym etapie— tam, gdzie dokonuje się sprzedaż diamentu do ostatecznego odbiorcy.

Poprawa nie może być stopniowa. Popyt musi znacznie wzrosnąć, aby branża znów była rentowna po stratach poniesionych w ciągu ostatnich dwóch lat. W przeciwnym razie handel pozostanie w trendzie spadkowym, który to spowodował znaczny spadek popytu i tym samym znaczną utratę wartości diamentów w ciągu ostatniej dekady.

Rapaport uważa, że działania sprzedażowe i promocyjne są znaczące, ale to agresywne podejście będzie jednak musiało wykraczać poza okres świąteczny, aby przekaz był naprawdę skuteczny. Zaangażowanie branży w kontakty z konsumentami musi być ciągłe i nieustanne.

Przeczytaj także

Targeto.pl to niezależny serwis analityczny, stworzony przez specjalistów rynku finansowego. 

Zawiera unikalne, fachowe analizy, przeglądy, raporty oraz komentarze dotyczące najbardziej perspektywicznych produktów i rozwiązań inwestycyjnych.

Serwis targeto.pl prowadzony jest w celach edukacyjno-informacyjnych.

Informacje przedstawione na tej stronie internetowej są prywatnymi opiniami autorów i nie stanowią rekomendacji inwestycyjnych w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 roku w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, ich emitentów lub wystawców (Dz. U. z 2005 roku, Nr 206, poz. 1715).

Autorzy nie ponoszą odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie materiałów zawartych na tej stronie, a czytelnik podejmuje decyzje inwestycyjne na własną odpowiedzialność.

© targeto.pl. Wszystkie prawa zastrzeżone.